Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

7 października 2011

Dynia zamknięta w słoiczku czyli dżemik z wanilią i amaretto


DŻEM Z DYNI Z WANILIĄ 
I  AMARETTO


Dżemem z dyni poczęstowała mnie moja sąsiadka jakoś rok temu. Pychotaaa... No, więc w tym roku to ja przystąpiłam do dzieła. Oczywiście nie była bym sobą, gdybym nie poszukała czegoś bardziej oryginalnego ;) Znalazłam ten przepis na blogu Magia w Kuchni. Faktycznie wyglądał magicznie. I zapewniam Was, że dokładnie tak smakuje :) Aż mi się micha cieszy na myśl, że w środku zimy będziemy jeść takie pyszności :) 



Składniki :
  • 2,5 kg dyni - po oczyszczeniu 2 kg
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki agaru - ja nie miałam dodałam brązowy cukier
  • 2 laski wanilii
  • 1 cytryna
  • 1/4 szklanki wody
  • 1/4 szklanki amaretto

Dynię oczyścić z miękkiego miąższu  i obrać ze skóry, następnie pokroić w grubszą kostkę, wrzucić do garnka, zalać wodą i gotować pod przykryciem. Laski wanilii przeciąć wzdłuż i wydrążyć miąższ. Wrzucić go do dyni razem z laskami. Gotować całość do miękkości dyni. Gdy będzie już prawie miękka, a większa część wody odparuje, wyjmujemy laski wanilii, dodajemy cukier, amaretto, sok i otartą skórkę z cytryny. Całość blenderujemy na gładką masę. Gotujemy do uzyskania odpowiedniej gęstości - czyli kiedy nałożymy dżem na talerzyk - nie spływa nam on po nim:) Gorący przekładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy, odwracamy do góry dnem, stawiając na ręczniku i  przykrywając nim. Tak pozostawiamy dżemik do całkowitego wystygnięcia. Smaczności :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...