Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

31 października 2011

Sernik dla leniwych :)

BŁYSKAWICZNY  GOTOWANY 
SERNIK 



Sernik dla leniwych. Lub dla tych, którzy mają akurat mało czasu, mieszkający w lodówce ser  i paczkę herbatników. Albo dla tych, którzy nie znoszą piec ciast, ale "palnęli", że zrobią wyjątek i ciasto upieką dla pewnych gości... . Słowem - sernik marzenie dla każdej Pani Domu :) W niczym nie ustępuje sernikom pieczonym dzielnie kilka godzin, które zresztą uwielbiam. Skąd zatem taki "kaprys" ?
Miałam taką ochotę na sernik w niedzielę. Miał być na zimno, z pewnej cudnej książeczki, którą ostatnio dostałam... . Tyle, że jak się już z wszystkim ogarnęłam, to do zaplanowanego wyjścia z domu pozostała mi godzina. Znalazłam więc ten przepis u Wiedźmy (może to wcale nie zbieg okoliczności, a magia jakaś ;) ) i nie wiele myśląc skusiłam się. I NIE ŻAŁUJĘ :)
Robiłam go z połowy porcji, gdyż w mojej lodówce mieszkało tylko pół kilo sera,  a na półce mała paczka herbatników. Wyszło go akurat na małą keksówkę. Boki wyłożyłam folią spożywczą, aby lepiej się go wyjmowało, ale jeśli będziecie robić go w normalnej brytfannie, to nie ma takiej potrzeby, gdyż ślicznie od niej odchodzi. Polecam po wystudzeniu schłodzić go przez chwilę w lodówce. Chyba, że nie będziecie takimi łasuchami jak ja, i dacie mu się spokojnie zawiązać np. przez noc :) Mój po szybkim wyciągnięciu pięknie zaczął po paru minutach pękać przez środek... ;) Ale i tak do porannej "kawy" był pycha :)




Składniki:
  • 1 kg sera białego - wiaderkowy jest w sam raz :)
  • szklanka cukru
  • 250g margaryny lub masła
  • cukier waniliowy
  • cztery jajka
  • pół szklanki mleka
  • duży budyń waniliowy
  • bakalie według uznania - u mnie rodzynki i skórka pomarańczowa
  • herbatniki - ja użyłam mini herbatniczków z czekoladą - sernik ma w ten sposób jakby dodatkową polewę :)
Blachę wykładamy połową herbatników. Ja wyłożyłam swoje czekoladą do dołu:) 
Jajka rozbijamy, oddzielamy żółtka od białek. Z białek  ubijamy pianę, a żółtka łączymy z serem. 
Stawiamy garnek na palniku. Roztapiamy tłuszcz, wsypujemy cukier i cukier waniliowy- mieszamy. Dodajemy ser z żółtkami i również mieszamy do gładkiej masy. Gotujemy chwilkę - ja gotowałam jakieś 3-4 minuty. W tym czasie rozrabiamy budyń z mlekiem. Następnie wrzucamy bakalie i wlewamy budyń, mieszamy całość. Gotujemy 3 minuty. Dodajemy pianę z białek i gotujemy kolejne 3 minuty cały czas mieszając - masa zgęstnieje. Na wyłożone na blasze herbatniki wylewamy masę serową. Na wierzchu układamy kolejną warstwę herbatników. Zostawiamy do całkowitego wystygnięcie i zawiązania się masy. Po wystygnięciu można włożyć go do lodówki na co najmniej godzinkę. 



WARIANTY DLA TYCH MNIEJ LENIWYCH ;) :

Zamiast herbatników można masę wylewać na upieczony wcześniej kruchy spód lub biszkopt. A na wierzch przygotować polewę czekoladową. Lub w innej wersji można przekładać cienkimi warstwami masy wafle :) 

Smaczności !! :) 



9 komentarzy:

  1. na pierwszym zdjęciu jest włos

    pomysł na sernik super!

    OdpowiedzUsuń
  2. upiekę na bank! fantastyczny przepis, dziękuję za niego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy : mam prośbę o wpisywanie imion na końcu ;)

    Zjadłam ten kawałek i włosa nie było :| hm..ale na zdjęciu faktycznie wygląda jakby był :P Nie wiem co się z nim stało w takim razie :P
    ps. ale jakie piękne zdjęcie skoro widać taki szczegół !! :P

    A tak w ogóle to dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy 2 ? :) proszę bardzo :) cieszę się że się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Błyskawiczne rzeczy są dobre, bo są błyskawiczne i dobre :D I ten sernik idealnie nadaje się na przykład do tego stwierdzenia...

    P.S. Włosa nie odnotowałam. Pyszny kawałek sernika - tak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ci, którym język wypowiedział za szybko, to co pomyślała głowa serników nie znoszą, więc d...

    OdpowiedzUsuń
  7. Narobiłaś mi ochoty na gotowany sernik, mam od mamuśki stary, sprawdzony przepis, więc pewnie zrobię niedługo :p

    Wygląda u Ciebie wspaniale, pomysł z miniherbatnikami jest genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Królu, ale goście mogą zawsze uwielbiać ;)

    DOMI :) a dziękuje Ci bardzo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...