Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

17 listopada 2011

Zielona sałatka urodzinowa czyli ostatnie zapachy lata i podziękowania

ZIELONA LETNIA SAŁATKA URODZINOWA




W ramach zmagania się z tęczową rękawicą na tapetę poszedł tym razem kolor zielony :) Akcja Tęczowe Smaki jest prawie na półmetku. W tym miejscu dziękuję wszystkim, którzy już wzięli w niej udział :) Naprawdę jestem zachwycona niektórymi Waszymi pomysłami i z niecierpliwością czekam na dalsze :)
Prezentowana dzisiaj sałatka powstała z okazji urodzin mojego Teścia. Zielone składniki czekały jakąś chwilę w lodówce, i w ramach kulinarnych eksperymentów, powstało to szybkie cudeńko. Jakoś tak mi zapachniała latem... .Chyba dzięki podsmażonej cukinii, której teraz już jak na lekarstwo w naszych zieleniaczkach...Mój ukochany obok domu akurat splajtował (chyba ich za wiele ostatnio się potworzyło na mym osiedlu) i dopiero w drugim końcu osiedla udało mi się ją dostać. Wszystkie składniki są zielone. Jedynie pestki dyni, chyba zbyt podprażyłam, bo niestety niektóre zrobiły się z nalotem brązowym, ale ... ;) Wybaczam sobie :) Polecam gorąco na kolacje, śniadania i wykwintne spotkania :)



Składniki :
  • mała cukinia
  • 1 zielona papryka
  • zielona część pora
  • dwie garście pestek dyni
  • zielony szczypiorek
  • połowa zielonego ogórka
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki wody
  • spora ilość soku z cytryny - połowa z połowy ;)
  • 2 łyżeczki suszonego tymianku
  • pieprz
  • sól

Wszystkie składniki dokładnie myjemy. Cukinię kroimy w niedużą, ale i nie za drobną kostkę. Nie obieramy ze skórki, ani nie wydrążamy. 
Na suchej patelni prażymy pestki dyni-nie za długo, by nie straciły swojego kolorku. Zrzucamy na miseczkę. 
Na patelnię nalewamy łyżkę oliwy i wrzucamy cukinię. Dosypujemy tymianek i smażymy chwilkę, potrząsając co jakiś czas patelnią, by równo obtoczył się na cukinii. Gdy ona delikatnie zmięknie, ściągamy całość z ognia. 
Pora kroimy w plasterki i rozsypujemy w miseczce, naczyniu. Następnie kroimy paprykę w nieduże słupki. Posypujemy pora. Na to wrzucamy pokrojony w plasterki, podzielone na 4 , zielony (nie obrany) ogórek. Na to wysypujemy cukinię. Całość posypujemy pestkami dyni i posiekanym szczypiorkiem. 
W szklance, do reszty oliwy, dodajemy sól, pieprz, sok z cytryny i wodę. Mieszamy. Polewamy dressingiem sałatkę.  I gotowe:)
Można konsumować od razu - ciepła cukinia dodaje jej niewiarygodnego smaczku (musiałam od razu uszczknąć troszeczkę;)  lub schłodzoną - smakuje równie dobrze. 

Smaczności !! 






A teraz podziękowania dla Domi za wyróżnienie mojego bloga wśród ulubionych :) Niezwykle miło jest wiedzieć, że moje kulinarne fanaberie trafiają do Waszych serduszek. Wprawdzie to łańcuszek, ale co tam - zasady znane :
1/ napisać kto Cię wyróżnił
2/ napisać 7 przypadkowych faktów o sobie
3/ nominować 15 blogów :) 




Hm...7 faktów:

1. Jestem żoną - szczęśliwą żoną. 
2. Jestem mamą - szczęśliwą mamą.
3. Kocham teatr i taniec.
4. Mam kilkoro cudownych przyjaciół.
5. Moja kuchnia jest żółta w pomarańczowe ciapy.
6. Zapełniam wolną przestrzeń moich kuchennych szafek z prędkością błyskawicy, jak mówi mój Mąż (cóż ja poradzę, że z czegoś muszę tworzyć! )
7. Jakoś mi teraz się zimno zrobiło...chyba zrobię sobie ealr grey'a - uwielbiam aromat i smak tej herbaty. 

Nominacje - w porządku przypadkowym:

Blog Czekolady
Słowa istnieją po to, by wyrażać myśli.... (blog prywatny)


Jest sporo blogów, które czytam, ale do tych zaglądam najczęściej... . 

A tak w ogóle wczoraj spadł PIERWSZY ŚNIEG : HURRRRAAAAA !!!!


4 komentarze:

  1. Sałatka wygląda genialnie! Od razu tak jakoś bardziej kolorowo w tej szarudze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śnieeeg, ale masz fajnie :)
    Jak tu zielono! Super sałatka :)
    Dziękuję za wyróżnienie :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna sałatka i nie tylko, że całą na zielono (w zeszłym roku robiłam też sałatki kolorystyczne - fajna i smakowita zabawa), ale smakowo wydaje się być świetnie skomponowana!

    OdpowiedzUsuń
  4. Angie : dziękuje pięknie :)

    Domi: zaraz stopniał ;) Dziękuje:) a za wyróżnienieni to ni ma za co ;)

    Kinga: skoro masz doświadczenie w jednokolorowych sałatkach zapraszam do Tęczy Smaków :) a co do skomponowania to bardzo dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...