Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

5 sierpnia 2012

Muffinki pieguskowe na jogurcie greckim - pożegnanie z Muffinkowym Tygodniem i Akcją Muffinkowo 2012

MUFFINKI PIEGUSKOWE 

NA JOGURCIE GRECKIM



Moja Kochana Siostrzyczka piecze pyszne muffiny. Wychodzą jej zawsze piękne, równe i super wyrośnięte. Ostatnio zdradziła mi, że zawsze dodaje 2-3 łyżki greckiego jogurtu lub jogurtu typu bałkańskiego i mleko. Zachwyciłam się tym pomysłem i wczoraj upiekłam moją własną wersję muffinek na takim jogurcie. Oczywiście z własną wariacją. Okazją okazał się rodzinny grill. Muffinki wyrosły prześliczne, okazały się wilgotne i puszyste. Synek żądał jeszcze gorących, a zimne zajadał z Kuzynką z wypiekami na twarzy. Starszym Milusińskim też muffinki przypadły do gustu, więc z pewnością zagoszczą jeszcze na moim stole. Podobnie, jak bałkański jogurt w innych muffinkowych wariacjach :) Muffinki Pieguskowe są moją ostatnią propozycją do Akcji Domi w Kuchni - Muffinkowo 2012. Akcję uważam za udaną ;)


Składniki na 12-13 muffin:

składniki suche:
  • 2 szklanki mąki tortowej
  •  niepełna szklanka cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
składniki mokre:
  • kubeczek jogurtu naturalnego - 150 ml
  • 2 kopiate łyżki jogurtu bałkańskiego lub greckiego
  • pół kubeczka oleju rzepakowego - ok. 75 ml
  • 2 jajka
  • odrobina mleka, jeśli ciasto jest zbyt gęste
dodatkowo:
  • pół opakowania płatków czekoladowych (ok. 40g)

W jednej misce wymieszać suche składniki - mąkę wcześniej przesiać.  W drugiej misce roztrzepać jajka widelcem, dodać jogurty i olej - dokładnie wymieszać.  Do suchych składników wlać mokre, zamieszać dwa razy, wsypać płatki czekoladowe i wymieszać dokładnie, jednak tylko do połączenia się składników. Nakładać do form muffinkowych około 1,5 - 2 łyżki ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 190'c i piec około 20 minut. Po 5 minutach temperaturę można zmniejszyć do 175'c. Przed wyjęciem dobrze jest zrobić test patyczkowy. Upieczone muffinki pozostawić 5-10 minut w formach, po czym wystudzić na kratce. Smaczności :) 


7 komentarzy:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...