Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

25 listopada 2012

Trafiło mnie moje 40 i 4...czas na spowiedź ;)



Trafiły mnie strzały amora. W zasadzie to 3 Amorków, a jeden to nawet dwa razy we mnie wycelował i trafił. Pewnie myślał, ze nie zauważyłam, jak mnie do odpowiedzi wywołał :) Oj zauważyłam, zauważyłam. Tylko przemyśleć odpowiedzi musiałam :) Bardzo dziękuję Wszystkim trzem Amorkom, a w zasadzie czterem: Kasi z bloga Myśli i myślątka Ciemnego Aniołka, Patrycji z bloga Miksturownik oraz Ani i Justynce z Pustego Kociołka. Za to, że doceniłyście robotę, którą wykonuję na blogu. Za to, że ze mną jesteście ciągle - bo inaczej nominacji, by nie było. I za pytania - bo niektóre sprawiły, że musiałam dobrze przemyśleć swoje sprawy, by na nie odpowiedzieć. A lubię taki czas, kiedy Ktoś zmusza mnie do zatrzymania się w moim małym pędzie i zadaniu sobie kilku pytań :) 
Zabawa Libster Blog krąży po sieci od długiego czasu, ale i tak przypomnę zasady. Również dlatego, że ciągle ewoluują i w sumie nie wiem, które są pierwsze, a które drugie;) Najważniejszy i niezmienny cel tej zabawy jest jeden - ma pomóc ludziom, Bloggerom i Czytelnikom poznać się nawzajem. I to bardzo mi się podoba :) Początkowo wyróżnieniem tym miało oznaczać się blogi z małą liczbą Obserwowanych, by pomóc im zaistnieć w blogowym świecie. Ale ciężko - przynajmniej mnie - określić - jaka to liczba jest jeszcze MAŁĄ, a jaka już DUŻĄ :) W ostatnim wyróżnieniu przeczytałam, że etykietką tą (oj, ale to kiepsko zabrzmiało) oznacza się także blogi, które doceniamy za wykonywaną na nich "dobrą robotę", a przy okazji możemy pomóc mało znanym blogom wyjść z ukrycia. Więc jeszcze raz szybko i bez zbędnego gmatwania podaję zasady zebrane w kupę :

1. Wskazujemy 11 Blogerów, których doceniamy za "dobrą robotę"
2. Cudownie, jeśli wśród nich znajdą się Blogi, z małą liczbą Obserwowanych - to tak jeśli Ktoś ma dylemat, by wybrać tylko 11naście ;) - podzielmy się również z Innymi naszymi cudownymi odkryciami.
3. Zapraszamy Nominowanych do zabawy zadając im 11 PYTAŃ.
4. Osoba wyróżniona ma na nie odpowiedzieć, Nominować swoich 11 Blogerów i zadać im SWOJE 11 pytań. 
5. Nie można nominować osoby, która Nas nominowała. 

Skoro już wszystko jasne...Czas na mą spowiedź powszechną :) 

11 Pytań Patrycji i me odpowiedzi:

1. Książka warta polecenia...

Ciężko mi wybrać jedną. Więc może podam dwie, które ostatnio mnie zachwyciły. Kulinarną i okołokulinarną ;) Pierwsza to Książka kucharska włoskiej Mamy. Prawdziwie domowa kuchnia. Zakupiona przeze mnie w Biedronce za całe 12,50. Urzekła mnie forma, zdjęcia, papier, porady i przepisy. Z pewnością niedługo o niej poczytacie tutaj. Druga Dom z moich marzeń Laury Dave - typowo kobieca literatura z Rzymskimi wakacjami w tle,  pięknymi opisami uczuć, relacji i smakowitymi zapachami kuchennych specjałów - już wiem, że MUSZĘ spróbować jajecznicy z homarem. No po prostu muszę... :) 

2. Twoje ulubione miejsce wypoczynku ?

Kiedyś napisała bym, że morze. Dzisiaj - ramiona mojego Męża, wieczorem, kiedy mamy czas tylko dla siebie.

3. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?

Hm...chyba Barszcz czerwony - kocham go miłością czystą, choć on akurat może być zabielany. Ale po dłuższym przemyśleniu podczas mycia garów muszę dodać, że jeszcze cebulka duszona mojego Tatusia :)

4. Morze czy góry?

Morze. Morze. Morze. I najbardziej Morze Bałtyckie - nie ma piękniejszego, a widziałam już wiele mórz i oceanów. 

5. Ulubiony kwiat?

Magnolia. 

6.Postać historyczna z którą się utożsamiasz ?

Bardzo długo myślałam nad odpowiedzią na to pytanie. Przy okazji odświeżając sobie wiedzę historyczną zakurzoną w mej głowie. I chyba nie ma takiej postaci, z którą w 100% bym się utożsamiała. Podziwiam wiele, ale nie utożsamiam. 

7. Ukochana pora roku ? 

Zima. Zima. Zima. Zima. Zima i jeszcze raz ku rozpaczy niektórych Moich Przyjaciół - ZIMA. Ja cieszę się ze śniegu nawet w maju. 

8. Ulubiony kosmetyk?

W sensie taki, o którym nie zapominam, że trzeba go użyć ;) ? Dezodorant. 

9. Rzecz bez której nie wychodzisz z domu? 

Ja sama. O wszystkich innych zdarza mi się zapomnieć ;) 

10. Jaki masz kolor oczu?

Piwne... ;) 

11.Ulubiony cytat, porzekadło, sentencja. 

Jest jedno. Żyj tak, aby Twoim epitafium mogło być : Nie żałuję. 


11 Pytań Ani i Justyny i moje wypociny : 

1. Warzywa czy owoce ?

Sądząc po ilości zalegających na mej półce jabłek - warzywa. Znikają w zastraszającej ilości i tempie ;)

2. Najlepsza potrawa na zimę ...

Wieczorem grzane piwo mojego Męża. Na obiad moja zupa cebulowa z winem. W Wigilię Barszcz Czerwony Mojej Mamusi, a każdego dnia gorąca kawa i jakieś ciacho... . 

3. Z latem kojarzą mi się ...

Upały. Zaręczyny. Truskawki. I czereśnie. I piski mojego Smyka w piaskownicy. 

4. Jeśli cytrusy to tylko... (wymień ulubiony)

Grejpfrut. 

5. Zapach świąt to dla mnie zapach...

Zapach Świąt Bożego Narodzenia to dla mnie zapach kapusty z grochem i grzybami... A Zapach Wielkanocy to zapach chrzanu urobionego z jajkiem i wiejskiej kiełbasy. 

6. Mój "must have" w kuchni to...

Ostatnimi czasy MLEKO. A to z odkrytego zamiłowania ostatnio mojego Synka do kawy zbożowej. Wypija dziennie co najmniej 4 kubeczki. Więc musi być i już ;)

7. Na domówkę / spotkanie ze znajomymi najchętniej przyrządzam...

Tak analizując ostatnie spotkania to najczęściej królowały mini Empanadasy w wersji mięsnej, Mus z łososia z suszonymi pomidorami na cieście francuskim, mini kanapeczki z pomarańczową pastą i mini francuskie hot dogi . Więc generalnie przyrządzam dania łatwe, szybkie i efektowne ;) No chyba, że ma być to obiad - to zupełnie inna para kaloszy :)

8. Z domem kojarzy mi się ... (wymień potrawę)

Cebulka duszona mojego Tatusia. Kanapki z truskawką. Omlet Mojego Taty. Kanapki z rzodkiewką. Jajecznica na maśle mojej Mamusi. Jej zabielany czerwony barszcz i biały barszcz z grzybami i ziemniakami. 
A obecnie chleb i pizza mojego Męża - jest Mistrzem :) 

9. Moje ulubione słodkości to ....

Muffinki. Ciasteczka czekoladowe. I torcik hiszpański. 

10. Śniadanie na ciepło czy na zimno ?

To bardzo zależy od pory roku ;) Ostatnio częściej na ciepło...ale to z miłości Szkraba do parówek ;)

11. I na koniec: jak wisienka na torcie : co zainspirowało Cię do prowadzenia bloga kulinarnego ? 

Krótko : Zostanie Mamą :) To miał być mój wentyl bezpieczeństwa - coś tylko mojego. Przeszło najśmielsze moje oczekiwania ;)



A teraz 22 pytania Kasi... ( tak...pamiętam o tych z lipca...i odpowiem na wszystkie, choc odpowiedzi w większości znasz...) :

1. Lody mleczne czy sorbety?

Mleczne.

2. List czy E-Mail? 

Wciąż list. Chociaż ilość maili, które wysyłam tego nie potwierdzają. Ale wciąż i wciąż, jeśli mam czas piszę listy - i kartki z podróży. Nie sms'y. 

3. Miłość francuska czy klasyczna ?

Miłość :> klasycznie francuska też ;) 

4. Postęp czy tradycja?

I postęp i tradycja. Zależy po prostu, w których sferach naszego życia. Bo by był postęp, musi istnieć tradycja. Inaczej nie wiedzielibyśmy, że osiągnęliśmy postęp. 

5.Satysfakcja z pracy czy spora wypłata?

Jestem pedagogiem. Jeśli nie masz satysfakcji z tej roboty - nie pracujesz w tym zawodzie. Jeżeli za tym idą pieniądze - to Bogu niech będą dzięki. 

6.Książka czy film? 

Zależy od nastroju. Ale jeśli ma być to film na podstawie książki - to zawsze najpierw książka. 
A tak generalnie to książka - tyle, że jestem uzależniona - jeśli czytam, to zapominam o Bożym świecie i dotąd czytam, aż skończę. A ostatnio na taki luksus nie mogę sobie pozwolić...Może niedługo już?

7. Szaleństwo czy opanowanie?

Sympatycznej Rozsądnej Wariatki się pytasz ? ;)

8. Ciasto czy lody ?

To zależy jakie ciastko i jakie lody. I Kto oferuje... ;)

9. Dom czy mieszkanie?

Dwa lata temu powiedziałabym mieszkanie. Tylko i wyłącznie. Dzisiaj powiem dom. Jednak pewne rzeczy się zmieniają...choć nadal nie do końca sobie to wyobrażam.

10. Ciąża czy kariera? 

Ciąża. A w zasadzie dziecko. 

11. Wielu znajomych blisko czy jeden przyjaciel daleko ?

Można mieć jedno i drugie. Ważne by ten Kto jest daleko, wiedział, że tak naprawdę jest bardzo blisko. Znajomości są przelotne. Przyjaźń jest na zawsze. 

12. Wierzysz w przyjaźń damsko -męską?

Ja nie tylko w nią wierzę. Ja doświadczam jej od dwudziestu kilku już lat. I dziękuję za to Marcinowi, Sławkowi, Grzesiowi, Pawłowi i Zbyszkowi choć ostatnio zaginął gdzieś na morzach...(przy okazji odezwał byś się Paskudo! ) 

13. Zastajesz partnera z przyjaciółką w niedwuznacznej sytuacji. Komu wybaczasz?

Chcesz mi o czymś powiedzieć ? A tak poważnie - nie wiem. 

14. Kino czy teatr ?

Teatr. Zawsze, jeśli jest okazja. Teatr to miłość. 

15. Wymarzona praca. 

 Oj dłuuugo myślałam nad tym pytaniem. Bo jestem na takim etapie życia, że trzeba pomyśleć. Na scenie i ze sceną związana. Terapia i warsztat - to druga. A jeśli udało by się je połączyć - było by cudnie. Ale ta wymarzona zawsze jest z wiązana pracą z ludźmi. 

16. Masz umrzeć jutro, co robisz?

Rozmawiam z Bogiem. Spędzam dzień z Moimi Chłopakami. Dzwonię do Mamy, Taty, Siostry. Przyjaciół. Mówię moim ukochanym, że ich kocham. A gdy śpią, piszę listy do Synka na przyszłość. I czuwam nad ich snem tuląc. I cierpię, że rano, gdy mnie rankiem już  nie będzie, nie będę mogła ich utulić, gdy mnie zabraknie. 

17. Kogo lub co zabierzesz na bezludną wyspę?

Męża i synka. I łódź, by z niej wrócić. Ja kocham ludzi - nie umiem bez nich żyć. 

18. Znajomość przez Internet to...? 

Rzeczywistość. Moja rzeczywistość. Od zawsze. Pozdrawiam moich Przyjaciół poznanych w Internecie :)

19. Związek na odległość to...?

Kawał ciężkiej roboty. Możliwy, jeśli obie strony bardzo tego chcą i potrafią się poświęcić. I wtedy, gdy jest związkiem na zawsze. Wtedy zawsze przetrwa. 

20. Czy jest coś o czym nie należy mówić partnerowi ? (niekoniecznie coś, co się zdarzyło, możecie dać się ponieść fantazji)
To co Ktoś inny nam powiedział i prosił o dyskrecję. Zaufał Nam, nie Partnerowi. Jeśli prosił, by nie mówić nikomu, to i nasz Partner do tego grona się zalicza. A inne sprawy - jeśli Partner jest Przyjacielem, nie ma takich spraw, o których nie da się porozmawiać. 

21. Najbardziej boję się...?

Najbardziej boję się straty najukochańszych mi Osób.  

22. Wielu znajomych czy jeden przyjaciel ?

Odpowiedziałam już na to pytanie. 


UFF. No to spowiedź powszechna zakończona ;) Czas na moje Strzałki Amora :) Zgodnie z zasadami zabawy postanowiłam ustrzelić 11 Blogerów z 10 Blogów - i będą to nie tylko ukochane blogi, ale takie które dopiero niedawno odkryłam, a niektóre mają małą liczbę stałych bywalców (biorąc pod uwagę liczbę obserwowanych). Poznajcie ich. 

Nominuję:

Justynę z bloga BistroMama 
Anię z bloga Pani Paszczakowa gotuje 
Violę z bloga Fun&Taste
Annę-Marię z bloga Kucharnia 
Ewe Annę z bloga Kraina Tysiąca Smaków 
Sylwię z bloga Ostra na Słodko
Wojtka z bloga Gotuj z Wojciechem
Jego i Ją z bloga Para-buch! (prosząc o podwójne odpowiedzi;) ) 
Edytę z bloga Pyszna Pasja
Kobietę z bloga Kobiece Myśli 

Licząc Jego i Ją razy dwa ;) to jest jedenastu cudnych Blogerów przed Wami :)  A teraz czas na pytania :


  1. Najpiękniejszy uśmiech, jakim Ktoś Cię obdarzył w Twoim życiu to...?
  2. Kilka chwil w ciągu dnia tylko dla Ciebie (opisz proszę... :)..?
  3. Ile razy w ciągu dnia mówisz Najbliższym, że ich kochasz?
  4. Danie, na które entuzjastycznie reaguje cała Twoja Rodzinka - łącznie z Tobą - to ...?
  5. Najpiękniejszy poranek Twojego życia ? 
  6. Miasto/ miasteczko/ wieś, które kocham/uwielbiam to... (fajnie, jeśli dowiem, się dlaczego)
  7. Czym jest dla Ciebie pasja?
  8. Czy masz w swoim życiu Kogoś, do Kogo możesz zawsze zadzwonić, bez względu na czas, okoliczności i porę dnia czy nocy ?
  9. Twoim popisowym daniem jest ?
  10. Smak zimy dla Ciebie to ?
  11. Czym jest dla Ciebie Twój blog ?
Będzie mi bardzo przyjemnie, jeśli odpowiecie na dręczące mą duszę pytania ;) 
pozdrawiam ciepło 

nieco schorowana jeszcze panti



13 komentarzy:

  1. Ale cieszą takie nominacje, aż buzia się cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja droga... Ja Twojego Męża uwielbiam jako Twojego Męża i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za wyróżnienie:) Cieszę się bardzo i wkrótce odpowiem na pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana, serdecznie dziękuje za to wyróżnienie, to niezwykle miłe. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję:) http://kobiecemysli.pl/artykul/701/zwierzen_ciag_dalszy.html - kobiecemysli.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za odpowiedzi i za podlinkowanie bloga. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie w tekście na górze podałam kolory dań ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Martuś, dziękuję Ci bardzo za wyróżnienie :)
    Mam nadzieję, że nie będziesz miała mi za złe jeśli nie będę kontynuować zabawy: z zasady staram się unikać wszelkiego rodzaju łańcuszków.
    A inne blogi - i te najbardziej znane, i te niszowe - staram się regularnie odwiedzać:)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edyta

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowne skojarzenia z latem...mhmmm :)
    dziękujemy ślicznie za odpowiedzi i pozdrawiamy cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo Ci dziękuję za nominację i serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację :) Odpowiedzi popełnione w najnowszym wpisie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...