Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

16 stycznia 2013

Bezglutenowe babeczki ryżowe - dla Malca i Dużych Dzieci na urodzinki Mr. K ;)

BABECZKI RYŻOWE 

Z NUTELLĄ 

(bezglutenowe)







Dziś kolejna propozycja dla Dzieciaków. I tych, którzy Dzieciakami w serduchu się czują. Babeczki marzenie. Bezglutenowe, bo na bazie kleiku ryżowego. Powstały w ramach wariacji na temat muffinek dla Mojego Malca.  Zajada się nim okropnie. Nawet w dniu swoich Urodzin (bo oficjalne dmuchanie było w niedziele), kiedy zobaczył całe pudełeczko tych malutkich pyszności, które upiekłam specjalnie dla Niego do Żłobka (taka forma anty cukierkowa: zdrowo, smacznie i dla każdego Malucha), rozkazał sobie wbić dwie świeczki w jedną. I bez żadnych zdjęć, o 7 rano, po naszym sto lat, sam dzielnie zdmuchnął świeczuszki. Pamiątka na całe życie zostanie jedynie w mojej i Męża pamięci. Takie Rodzinne świętowanie tylko w trójeczkę:) Po czym na śniadanie, do kubka kawy zbożowej, Nasz Mały Jubilat spałaszował swoją babeczkę, a przepraszam(!) "tortć" ;) Z anielskim uśmiechem na twarzy. Babeczki wywołały tez furorę wśród Dzieciaków w żłobku, a szczególnie wśród Cioć, które koniecznie przepisu się domagają. A więc niniejszym przepisem się dzielę :) Babeczki są wilgotne i mięciutkie w środku, zaś chrupkie na zewnątrz - idealna przekąska do małych łapek na spacerze lub jako podwieczorek. Że smakują - gwarantuję - sprawdzone na "Żywych 16nastu małych Organizmach " ;)  Przepis jest w 100% autorski :)



Składniki na 12-14 babeczek:
suche: 
  • paczka kleiku ryżowego - ok. 160 g
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
mokre:
  • 2 jaja
  • 1 szklanka mleka
  • 100 g stopionej margaryny
  • niecała łyżeczka ekstraktu waniliowego
dodatkowo:
  • słoiczek Nutelli

W jednej misce łączymy ze sobą suche składniki : kleik, proszek do pieczenia i cukier.  W drugiej łączymy letnią margarynę z jajami, mlekiem i ekstraktem. Gdyby zbyt zimne mleko ścięło nam znów margarynę (i porobiły się grudki), podgrzejmy całość cały czas mieszając, do momentu rozpuszczenia się ponownego margaryny.  Mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. 
Formy do muffinek możemy wyłożyć papilotkami, ale jeśli mamy sylikonowe, to nie ma takiej potrzeby. Do każdej foremki nakładamy łyżkę ciasta, następnie na nią nakładamy małą łyżeczkę Nutelli, a na nią kolejną łyżkę ciasta. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 190'c i pieczemy 20-25 minut. Następnie wyjmujemy i zostawiamy babeczki na 10 minut w formach, po czym je wyjmujemy i studzimy na kratce lub desce. Smaczności !!



Ponieważ przepis jest taniutki i mało skomplikowany i dla Studenta się nada ;) 

10 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł na muffinki, z kleiku ryżowego jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne i złote! :) Ja również jeszcze nie robiłam muffinek z kleiku ryżowego, a ten przepis wydaje się być idealny na mój pierwszy raz :D Dodałam do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczne, szybkie! Miałam jeden mały problem - pięknie wyrastały, a potem jeszcze w piecu opadały :( jak temu zaradzić?

    Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalko ciesze, się, że smakowały. No niestety te babeczki maja to do siebie, że nie są mega puszyste, jak się nam kojarzą muffinki. Kleik ryżowy sprawia, że są takie troszeczkę, jak ciasteczka ryżowe - z zewnątrz ślicznie przyrumienione w środku ciągutkowe nieco..Jak widzisz na zdjęciach moje tez nie są zbyt wyrośnięte - w zasadzie minimalnie się podnoszą. Ja nakładam nieduże łyżki ciasta. I nie wiem, jak się te babeczki będą piekły w formach nie silikonowych. Bo są dość mokre. Być może Twój piekarnik nieco mocniej grzeje - spróbuj je trzymać troszeczkę krócej w piecu..Podejrzewam, że opadają w momencie kiedy sie przyrumieniają. Moze to bedzie metoda :) Czekam na wieści, jak poszło. Pozdrawiam ciepło :) i zapraszam częściej

      Usuń
  4. Hej Panti, dam znac, gdy upieke kolejny raz te pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wprawdzie nie wiem kogo witam , ale czekam niecierpliwie :)

      Usuń
  5. Witam serdecznie!Mam pytanie dotyczące proszku do pieczenia który zawiera gluten a w opisie jest napisane,że babeczki są bezglutenowe.Czy jest na rynku dostępny proszek do pieczenia bezglutenowy?Pozdrawiam Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Witam, przyznaję bez bicia, że kiedy pisałam posta, zupełnie nie skojarzyłłam, że w proszku do pieczenia jest gluten, ale sprawdziłam rynek i owszem, jest bezglutenowy proszek do pieczenia :) pozniżej podaję linka :) i dziekuję bardzo za ta uuwagę :) pozdrawiam ciepło http://www.balviten.com/produkt,2,59-proszek_do_pieczenia_bezglutenowy_70_g.html

      Usuń
  6. Super przepis, jestem na diecie bg i jest to cos fajnego i nowego do zrobienia...pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...