Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

5 czerwca 2013

sałatka z liści botwinki z pomarańczami

SAŁATKA 

Z LIŚCI BOTWINKI Z POMARAŃCZAMI




Botwinkę można nie tylko jadać w barszczu lub kremie z buraczków ;) Doskonale sprawdza się też w sałatce. Jeśli Ktoś nie lubi pływających chwastów w zupie lub nasza rodzina dzielnie protestuje przed tradycyjną Botwinką, zaproponujcie im nowoczesną jej wersję - na surowo. Ja podałam ją do kotlecików z kaszy jęczmiennej i kurczaka - idealnie się zharmonizowała :)  Zjadły ja oba moje Kochane Chłopaki, a to dla mnie zawsze największy komplement ;) Polecam gorąco !



Składniki :
  • same liście botwinki - mogą być te większe, których nie wykorzystamy do barszczu
  • pół czerwonej papryki
  • 3-4 rzodkiewki
  • 5 cząstek pomarańczy
  • oliwa 
  • olej lniany 
  • sok pomarańczowy 
  • pieprz 
  • sól

Liście dokładnie płuczemy i kroimy w paski. Podobnie postępujemy z papryką i rzodkiewką (tą ostatnia możemy pokroić w półplasterki). Cząstki pomarańczy kroimy w kosteczkę. Wszystko razem mieszamy. Dressing robimy z oliwy, oleju lnianego i odrobiny soku pomarańczowego - ja robiłam go na oko - tak by cały płyn zajął 1/4 szklanki. Solimy go i pieprzymy, po czym polewamy nim sałatkę. Mieszamy jeszcze raz i serwujemy :) Smaczności !! :) 





A sałatka idealnie będzie podkreślać smak wyszukanych dań na wiosennych rocznicach :)  

5 komentarzy:

  1. mmmmmm pycha!!!!! zrobię sobie w weekend :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie spotkalam się z botwinką w roli sałaty...muszę koniecznie wyprobować ...bo bardzo cudnie wyglada...dziękuje za udział w akcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja dopiero niedawno, ale podbiła moje podniebienie :) Zapraszam do siebie częsściej :) nie tylko z okazji akcji :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię sałatki z liśćmi botwiny. Są pyszne i bardzo zdrowe.
    Poza tym fajna kompozycja smaków z tą pomarańczą :-)

    Z pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...