Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

5 września 2013

szybki przecier (koncentrat) pomidorowy

PRZECIER POMIDOROWY 



Odkąd założyłam blog, obiecuję Wam przepis na przecier i zawsze się nie wyrabiam. W tym roku się udało. Jeszcze można znaleźć pyszne pomidory na targach. Moja mama zawsze powtarzała, że te wrześniowe są najlepsze na przecier. Ja od siebie dodaję, że najlepsze są odmiany limy, malinówka i gargamel. Na zdjęciach są limy, ale zrobiłam tez kilka słoiczków z malinówek. Do tej pory robiłam przecier szybko. W zeszłym roku skorzystałam z metody Paszczaka i było bardzo szybko. Blenderowanie, przed przecieraniem, sprawia, ze przecier jest gęsty i w zasadzie niewielkie mamy straty. Zaczyna przypominać nawet bardziej koncentrat pomidorowy. A w tym roku dodałam do tego wykorzystanie mojego szybkowaru i wyszło błyskawicznie. 30 słoiczków w 2 h z posprzątaniem ;) Jeśli nie posiadacie szybkowaru - nic nie szkodzi. Podaje poniżej wersję dla szybkowarowców i wszystkich innych :) Zapraszam 



Składniki  - podaje proporcje na około małych 20 słoiczków z lim : 
  • 5 kg pomidorów - limy, malinówka, gargamel 
  • łyżeczka soli 
Pomidory myjemy i kroimy w ósemki - wrzucamy do garnka. Następnie gotujemy na wolnym ogniu, pod przykryciem do momentu, aż się nam nie zagotują. Potem odkrywamy i gotujemy wolno, tak by nam zgęstniały. Mieszamy, by się nie przypaliły. Następnie całość blenderujemy. Zblenderowane  pomidory przecieramy przez sitko. Przecier doprawiamy łyżeczką soli i zagotowujemy. 

Wersja dla posiadających szybkowar: 

Pomidory kroimy i wrzucamy do szybkowaru. Następnie zamykamy pokrywę i gotujemy około 3 minut, od momentu, aż przykrywa nam  zaskoczy ( u mnie I stopień) . Oczywiście dostosujcie czas i parametry do swojego szybkowaru. Następnie wyciągamy pomidory, blenderujemy i przecieramy przez sito. Przecier gotujemy około 10 -15 minut, aby osiągnął pożądaną przez nas gęstość - u mnie trwało to jakieś 10 minut. Wolny ogień i mieszajmy. Po czym doprawiamy go łyżeczką soli. 

Słoiczki i wieczka wyparzamy gorącą wodą. Następnie wlewamy do nich gorący przecier, zamykamy i odwracamy do góry dnem.  Przykrywamy ściereczka i pozostawiamy do ostygnięcia. Smaczności !! :) 



1 komentarz:

  1. Obserwuję i zapraszam do mnie :) u mnie dopiero początki ale i tak zapraszam :) http://agaslodziak.blogspot.com
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...