Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

24 lipca 2014

Jajecznica z krewetkami - letnie śniadanie przy dobrej lekturze

JAJECZNICA Z KREWETKAMI



Dziś w Krakowie pada. Deszczowy poranek, wakacje.. . Z racji trzeciego trymestru cieszę się z tej odrobiny chłodu wśród upałów. Nie ma to, jak zasiąść w fotelu z dobrą książką. A jeszcze dobra książka, która jest opatrzona w cudowne opisy kulinarnych potraw, jest miodem na me serce. Do takich należy „Dom z moich marzeń” Laury Dave. To fragmentem tej książki podzieliłam się z Wami w ostatnim wydaniu Apetytu. Jest tam cudowny opis jajecznicy z homarem - cudowny, bo dzięki opisowi dania, autorka oddała całą zmysłowość budzącego się własnie uczucia głównych bohaterów. Zadziałał też na moje kubki smakowe okropnie. Chciałam zrobić taką jajecznicę, jednak nigdzie nie mogłam na czas dostać produktów. Zainspirowana jednak, stworzyłam jajecznicę z krewetkami. I w mojej kuchni zapachniało wakacjami. Przypomniał mi się nasz wyjazd do Grecji czy Hiszpanii. Jeśli i Wy macie ochotę na odrobinę śródziemnomorskiej kuchni w swoim polskim domu, to zapraszam. Może i ja Was zainspiruję. A książkę  szczerze polecam. 

Składniki:
  • 2 jajka
  • pół szklanki mleka
  • 50 g sera oreggio
  • garść obranych krewetek koktajlowych
  • pokaźna łyżka masła
  • pieprz
  • sól
  • szczypior lub natka pietruszki
 

Jajka wbijamy do naczynia. Lekko ubijamy trzepaczką do jaj. Dolewamy mleko, solimy, pieprzymy. Ubijamy do spienienia. 
Na patelni rozpuszczamy masło, wrzucamy przelane wrzątkiem (jeśli były zamrożone) krewetki i smażymy minutę. Następnie zalewamy masą jajeczną, posypujemy serem i czekamy, aż jajecznica zacznie nam się powoli ścinać, a na powierzchni pojawią się bąble powietrza. Mieszamy ją wtedy delikatnie. Gorącą zdejmujemy z ognia, posypujemy świeżym szczypiorkiem lub natką pietruszki i zjadamy wprost z patelni. Smaczności ! 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...