Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

25 lipca 2014

Muffinki serowe z jogurtem - Akcja Muffinkowo IV :)

MUFFINKI SEROWE
Z JOGURTEM


W zimie nie udało mi się wziąć udziału w mojej ukochanej akcji. W tym roku, w letniej edycji, moje uczestnictwo wprawdzie będzie mniej owocnie, ale nie potrafię sobie odmówić pieczenia koljnych pyszności. Akcja Muffinkowo IV, prowadzona przez Domi, trwa tylko do 30 lipca, wiec jeszcze kilka muffinek w tym tygodniu zagości na blogu :) Mam nadzieję, że w dobie pikników ucieszą Was ich nowe odsłony. Tym razem sięgnęłam do kurzącej się na półce książeczki Babeczki słodkie i pikantne. Jedyna zmiana to to, że darowałam sobie ich lukrowanie. Są pyszne, mocno kakaowe, wręcz czekoladowe,  z delikatnym serkiem w środku. Naprawdę polecam. 



Składniki:
  • 200 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 4 łyżki kakao w proszku
  • 1 jajko
  • 150 g cukru
  • 80 ml oleju
  • ok. 200 g jogurtu naturalnego
  • 150 g sera twarogowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 torebka cukru waniliowego - ja nie miałam i zastąpiłam 2 łyżeczkami cukru pudru i 3 kroplami oleju waniliowego
  • cukier puder na lukier
  • masło do posmarowania formy
Piekarnik nagrzać do temperatury 180'C. Zagłębienia w blasze do muffinek posmarować tłuszczem - ja piekłam w silikonowych, bez tłuszczu.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, soda i kakao. Jajko rozbełtać, dodać cukier, olej oraz jogurt i dobrze rozmieszać. Mąkę przesiać na masę jajeczną i mieszać, aż powstanie gładkie ciasto.
Połowę ciasta wyłożyć do zagłębień w blasze. Świeży ser utrzeć z cukrem i sokiem cytrynowym, następnie rozłożyć na cieście w zagłębieniach. Przykryć resztą ciasta i piec około 25 minut na środkowym poziomie nagrzanego piekarnika. 
Upieczone muffinki odstawić na około 5 minut, aby ciasto odpoczęło i wyjąć z formy. Cukier puder utrzeć z 1 łyżką wody i ozdobić muffinki. Smaczności ! 



Przepis ląduje w Akcji Domi :) 


3 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają, i takie mocno czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffiny z serem to fantastyczna rzecz, bo ser nadaje im delikatności i wiglotności :)
    Cieszę się Kochana, że w swoim stanie znalazłaś czas na pieczenie i wzięcie udziału w akcji, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...